Leoparddrengens
Public Key

lørdag den 18. september 2010, kl. 01.22

Brev til Trafikstyrelsen

Emne: Jeres "kørgrønt" kampagne

Kære Trafikstyrelse -

Jeg var netop inde på politiken.dk for at checke nyheder. Men s jeg sad og læste der fik jeg en sms. Det vil sige - det gjorde jeg ikke. Og det undede mig også, for det er midt om natten, og jeg regnede ikke med at modtage en. Men det lød sådan.

Forklaringen var jeres kampagne for jeres site, kørgrønt.dk. Hvor det åbenbart er nødvendigt med en mobiltelefon som ryster - og samtidig udsender sms-lyd. Og det ville være fint nok, hvis det var noget som kom ifbm med at jeg holdt musen over reklamen, eller noget. Men det gjorde jeg ikke. Jeg har på ingen måde gjort noget for at interagere med reklamen, jeg var faktisk et helt andet sted på siden (meget langt nede) - og havde ingen mulighed for at finde ud af hvorfor den lyd skulle ramme mig.

Og ved I hvad - det er simpelthen dårlig reklamepraksis. Jeg ved godt det ikke er jer er har udformet det, men et eller andet marketingbureau, men så må I sende klage videre til dem - lydforurening uden brugerinteraktion er simpelthen dårlig stil!

Jeg prøvede så at gå ind på kørgrønt.dk, for at finde ud af hvem der stod bag, så jeg kunne klage over reklamen. Men det gav bare fejl... det viser sig, at jeres site kun fungerer, hvis man skriver www.kørgrønt.dk, ikke kørgrønt.dk - og det er jo ikke særlig smart når det er kørgrønt.dk i skriver i reklamen.

Og så må jeg sige - men nu er vi ovre i smagssag, for nu er jeg frivilligt gået ind på sitet - at udformningen er ret enerhverende; det der med sider som "taler" til en - det er altså ikke særlig fedt efter min mening. Synd, for jeg sympatiserer da i bund og grund med budskabet.

Men det værste - det var altså den larmende bannerreklame. Som jeg prøver at bekæmpe hvor jeg finder dem. For de pisser mig af. Derfor denne mail, så I kan overveje jeres markedsføringsteknikker en anden gang. Og derfor den - beklageligvis - hårde tone. Og derfor poster jeg også mailen her på min blog, til skræk og advarsel for andre. Eventuelle svar må I også påregne muligvis bliver publiceret.

Bedste hilsner
/Leoparddrengen

Ceterum censeo Facebook esse delendam.

5 kommentarer:

Annika sagde ...

Uak - det skete engang for mig det der, altså bare med omvendt fortegn. Det var simpelthen en menneskelig fejl hos dem der havde produceret banneret der førte til "mit" site. Oh man - det var pinligt at have sådan et banner all over the place som lydforurenede i eet væk.

Vi blev i øvrigt rigtig glade for at nogen brokkede sig så vi kunne få det rettet.

Leoparddrengen sagde ...

Ja - det er jo også det jeg tænker; enten er de ikke selv klar over effekten, eller de har ikke tænkt over det. Derfor lader jeg mig også hidse lidt op - så de kan mærke det skal tages alvorligt ;)

Jeg har også gjort det engang før - da Tivoli op mod nytår have et banner med fyrværkeri. Som gik igang når musen kørte over.... men dernæst ikke stoppede igen. Da skrev jeg også til Tivoli, og det viste sig også at have været en fejl; det var meningen den skulle stoppe, når musen var væk fra banneret.

Så forhåbentlig er den mindre slem til det kommende nytår. Ellers kommer jeg efter dem igen! :)

Uden Relevans sagde ...

jeg har kun kedelige reklamer for toyota, du har nogle store dejlige animerede nogle i dag Leo

lige til at k(l)igge på

Leoparddrengen sagde ...

Ja, den var vist god at k(l)igge på!

Leoparddrengen sagde ...

@Inanna

Hvad synes du så om denne her?