Jeg har lidt svært ved at se det. Well, kan godt forstå det lidt vil være noget lort hvis samtlige arbejdspladser ryger på en gang.
På den anden side må de vel også kunne gå sammen - om det sker gennem fusioner, overtagelser, fallitter og efterfølgende redninger er som sådan underordnet.
Eller sagt på en anden måde - noget industri skal jo nok overleve. Men det bliver ikke på det niveau det er nu - og det bliver med en ganske anden produktion end den der har fundet sted de sidste mange år.
Og det er en uomgængelig sandhed, så jeg forstår ikke helt hvad redningspakkerne skal hjælpe, andet end måske føre til en mere kontrolleret nedluknings og konsolideringsperiode. Men det virker ikke som om det er det der er planen - det virker som et forsøg på at videreføre det de har nu, med alle 3 big ones, og den samme arbejdsstyrke. Og det er urealistisk.
Bilindustrien i USA havde alvorlige problemere, selv mens alt andet i økonomien var rosenrødt, og har i mange år været en dinosaur - totalt uden omstillingsevne. Nu er tiderne skiftet, og bestemt ikke til det bedre. Og amerikanerne må spørge sig selv, om de virkelig vil skyde milliarder af dollars i at alt indenfor biler kan blive ved at være som før - for det kommer til at blive en særdeles dårlig forretning.
Så er vidst her på de rendyrkede liberalisters hold.
Jeg aner så ikke en skid om biler - men hvis jeg skulle give et bud på hvem der har bedst muligheder for overlevelse, må det være Ford, da de vidst har været mest inde på de udenlandske markeder - og derfor burde vide hvad der skal til for at lave en realistisk bilpark.
Under alle omstændigheder bliver det en af de rigtig store hurdler for Obama i hans tidlige præsidentperiode; en redningsplan vil nok være populær, men det kommer til at trække tænder ud i det lange løb - det vil nok ihvertfald være en fordel for ham med en afklaring inden han træder til, så han kan blame Bush.
Ceterum censeo Facebook esse delendam.
Din Adresse til Sex og Erotik Qloo.dk
4 måneder siden