Leoparddrengens
Public Key

mandag den 12. juli 2010, kl. 17.18

Burberry ny FIFA-sponsor ved VM 2014

Knap er VM overstået for denne gang, før FIFA offentliggør hvem der bliver den nye hovedsponsor for VM i Brasillien i 2014: nemlig modehuset Burberry of London.

"Det er vort håb at dette sponsorat kan være med til at tiltrække et større kvindeligt publikum," udtaler FIFA-præsident Sepp Blatter, "i det de jo vil få noget mere at diskutere med deres mand eller kæreste om, end blot hvad off-side betyder, og hvem der har lækre ben."

Også Burberrys CEO Angela Ahrendts er fortrøstningsfuld: "Vi har jo kunnet se hvor stor omtale Adidas har fået på for eksempel deres Jabulani-bold - og vi mener der er et kolossalt uudnyttet potentiale i at forene sportsverdenen med high fashion. Så vi glæder os, og regner med at udvide vores kundegrundlag og markedsandel enormt."

Det er dog ikke bolden Burberry satser på at gøre mest ved, ved det næste VM:

"Vi har allieret os med nogle japanske gartnere," fortæller Angela Ahrendts. "Det er absolutely amazing hvad de folk kan gøre. Og med enkle midler - noget med at tørste græsset på de rigtige tidspunkter - kan de få forskellige farver i græsset, som igen bliver fremhævet når græsset slås korrekt. Så vi kan allerede nu præsentere dette!"

Angela Ahrendts løfter en planche op - som, fortæller hun, viser et luftfoto taget af en hemmelig prototype-fodboldbane i Japan.

"It's going to be absolutely fabulous!" slutter hun.

Den fremviste fodboldbane - med græs i de kendte tern.

[Opdatering:] Det viser sig, at FIFA har indgået flere mode-relaterede sponsoraftaler.

Ceterum censeo Facebook esse delendam.

5 kommentarer:

Etstykkemedlis sagde ...

elsker dine løgnehistorier..

absolutely amazing:D

Bloggalicious sagde ...

Jeg havde engang som lille pige en kilt-nederdel, der måske var lidt bedre til det brug - den var nemlig grøn i bundfarven

Leoparddrengen sagde ...

Men så er det jo ikke en rigtig udfordring for de japanske gartnere!

Jeg kan huske da jeg var lille, da argumenterede min papfar for at vi skulle have farvefjernsyn* fordi man skulle kunne se, at græsset var grønt i fodbold.

Men om 4 år bliver det for at man kan se de fine Burberry-tern i de rigtige, klassiske farver!

* Iøvrigt det samme fjernsyn som jeg nævnte for nylig, som havde tjent i 25 år.

Uden Relevans sagde ...

ah deet? hehehe

Leoparddrengen sagde ...

Og nu viser det sig, at der er flere lignende sponsorater!

Hvem ved, måske fodbold går hen og bliver helt moderne?