Sundhedsstyrelsen er ude med en ny kampagne - som jeg har lidt svært ved at blive klog på.
Men så vidt jeg kan forstå, handler den om at gå tidligt i seng - eller ihvertfald at man skal gå hjem fra byen inden klokken bliver 5, for ellers falder man bare i søvn og tisser i bukserne eller på gulvet. Eller også vil de have man skal blive ved - det hele er lidt dobbelttydigt, men man kan vist selv lægge den mening man synes ind i filmen. Det er sådan noget smart markedsføringsteknik, det der flertydighed, tror jeg nok.
De har endda lavet kampagnen i to udgaver, en til hvert køn. Men budskabet er lige forståeligt i hver udgave.
Jeg har lidt problemer med kampagnen:
For det første, hvis man allerede skal gå hjem inden klokken 5, så bliver det ekstra svært at leve op til nogle af de andre krav fra Sundhedsstyrelsen. Ikke mindst det der hedder, at man skal indtage mindst 21 genstande om dagen (kvinder kan dog nøjes med 14). Og medmindre man starter vildt tidligt, kan det altså godt være svært at have nået inden klokken 5.
Og for det andet - og det skulle være ret oplagt - hvis man slutter før 5, når man aldrig til sex - og det er da et problem?!
(klippene er sponsoreret.)
Ceterum censeo Facebook esse delendam.
Mit opgør med internettet
3 uger siden
4 kommentarer:
haha!!!
Jeg har også undret mig over reklamerne... som vel nærmest kan siges at være et ripoff fra Tuborgreklamerne, bare med modsat fortegn!
TAK for grinet:D
Glæder mig hvis man kunne videregive grin... du havde vist brug for det, jvf din seneste post!
(Og, ja, det er tydeligvis en eller anden form for svar eller modtræk til Tuborg. Men det gør godtnok ikke budskabet tydeligere?!)
ja det var tiltrangt, så det var i den grad god timing fra din side;)
Og NEJ budskabet er stadig i det uvisse.. men jeg kan ik lade være med at tænke på om de på en eller anden måde har haft indflydelse på Jokerens bandlyste reklame?
Det havde jeg så ikke hørt om, at den var blevet bandlyst, men kan efter lidt googling se det.
Det kan ikke afvises, at det har haft indflydelse - jeg ville, som Tuborg/Carlsberg reklamemand - nok også synes budskabet risikerede at blive sammenrodet. Og så er der jo iøvrigt ingen grund til at betale dyre reklamepenge, når Sundhedsstyrelsen fører ens egen kampagne videre.
Og så kan de jo få lidt ekstra omtale, ved at trække egen reklame; også selvom det ikke ligefrem for dem til at fremstå som de mest hippe knive i skuffen. (Gud, betyder det det? Jeg troede det var noget med at drikke en doven øl fra en hundeskål...?)
Send en kommentar