For et par år siden skulle jeg købe et månedskort til DSB, fordi jeg i en periode arbejde ude i forstæderne. En særdeles kompetent dame hjalp mig til at købe det rette, og sørgede for at jeg sparede nogle penge på købet (da det var over helvvejs inde i måneden, jeg kan ikke huske den præcise teknik, men jeg sparede ihvertfald noget), fik mig i abonnementsordning så jeg sparede yderligere, samt pendlerordning, såjeg fik penge retur når der var forsinkelser på strækningen.
Så blev DSBs billetsalg slået sammen med DSB kioskerne. Og jeg har siden købt is (til drengene) hos hende - det var tydeligt at hun savnede at jobbet fortrinsvis handlede om billetter, et område hun var ekspert i. Og det klippekort, jeg købte hos hende, selvom jeg ikke engang havde brug for et nyt, endnu - det var ligesom ikke nok. "Sådan er tiderne jo," som hun sagde, da jeg nævnte sammenlægningen.
Nu kan hus
så se frem til at skulle stå i 7-Eleven, i en af deres uniformer. Det må altså være hårdt for en, som tydeligvis brændte for og var engageret i DSB. Men sådan er tiderne, åbenbart.
Ceterum censeo Facebook esse delendam.
2 kommentarer:
Det er da også virkelig irriterende at stå og trippe for at få købt en togbillet og være bekymret for, om man når toget, mens man venter på, at den foran i køen bliver færdig med at bestemme sig til, hvilken dressing vedkommende vil have i sin franske hot dog!
Yep!
Send en kommentar