Leoparddrengens
Public Key

torsdag den 28. oktober 2010, kl. 14.09

En ny slags Google-popularitetsmåler?

Uforvarende har jeg muligvis fundet på en ny måde til at finde ud af hvor populær man er hos Google - altså, hvor højt den rangerer en i søgninger, over tid. Som ikke bare er PageRank:

Find et søgeord, som af en eller anden grund pludseligt bliver populært, for eksempel hver fjerde måned, eller hvert halve år. Lav et indlæg som rammer det søgeord i sin overskrift og indhold. Og hold så øje med, hvor mange indkommende søgninger du får på ordet, når det topper.

Problemet kan selvfølgeligt altid være, at finde et godt søgeord, som andre ikke har, og som topper nogenlunde konstant.

Dennegang giver jeg billede
af en kongelig hestehale!
Og det var da ikke noget jeg tænkte på, da jeg skrev mit (meget korte) indlæg om LA-hestehaler og nørd-hestehaler. Dengang havde jeg lige set Klovn-afsnittet hvor det omtales for første gang, og da jeg selv render rundt med hvad der må være en nørd-hestehale syntes jeg det var ganske morsomt.

Det er ord der bliver søgt overraskende ofte på, men det stiger gevaldigt hvergang det afsnit af Klovn genudsendes - på Zulu eller TV2 - og således også i aftes, da TV2 genudsendte det afsnit endnu engang. Og jeg på en time efterfølgende fik over 50 hits på varianter af søgeordet.

Og det er mere end jeg plejer at få, per udsendelse, så det er jeg godt tilfreds med. Også selvom det er mindre interessante hits, de læser ikke videre rundt på sitet. Måske de ikke syntes det var så sjovt at få en hesterøv smækket i ansigtet?

Men som Google-måler synes jeg den er god nok. Tror jeg vil spekulere over hvad man kan lave af lignende - og om man kan lave et videnskabeligt værk på baggrund af metoden. Eller måske udvikle noget ny SEO-metodik som kan gøre mig millionær. Klovn-metoden?

Ceterum censeo Facebook esse delendam.

0 kommentarer: