Leoparddrengens
Public Key

lørdag den 15. august 2009

Dejlig mad, forhåbentligt dejlig bytur

Ingen kommentarer
Det bleven rigtig skøn middag jeg lavede til mig selv idag, med bøf gnedet godt ind i peber (købt i Brugsen) og majskolber med hvidløgssmør. Når munden føltes for fyldt af det ene, kunne man skifte til det andet, og så fremdeles, frem og tilbage.

Og så blev jeg lige ringet op af gammel veninde, som vil have mig i byen. Hun har fået tvivlsom kæreste, så det sker sjældent nu, men nu skal det altså være.

Vi blev enige om at jeg skal komme som Corrosive, og indtage Ideal Bar senere. Så velbekomme.

Ceterum censeo Facebook esse delendam.

Ludere og Tørklæder

2 kommentarer
Det gik for nylig op for mig, hvorfor jeg føler en eller anden form for déjà vu, når jeg ser indlæg i Luder-debatten som taler for forbud.

Og det er fordi de, alle som en, bruger samme argumentationsform som er blevet brugt for forbud i Tørklæde-debatten.

Hvilket er interessant, for det er jo kvinder fra forskellige sider af det politiske spektrum som står for det ene, og det andet. Men deres argumenter er de samme: Det kan godt være I siger I gerne vil, men det siger I kun fordi I er undertrykte af mænd eller syge i roen, så det kan man ikke tage for gode varer. Vi ved hvordan man skal være, som fri & selvtænkende kvinde, og I skal være på samme måde.

Det er selvfølgelig også interessant fra et psykologisk synspunkt, hvis man kigger på det fra et luder/madonna perspektiv. For der er vel ingen tvivl om, hvem der symboliserer det ene, og hvem det andet. Men man må åbenbart ikke bevæge sig for langt ud af den skala i offentlighed, så skal det kvindelige fællesskab nok banke en på plads?

Og jeg har endnu et déjà vu, for jeg kan huske en gang mere, hvor jeg har oplevet dette: I min første, forfærdelige folkeskoleklasse, i pubertetsårene. Der var en klike af piger i klassen, som nok skulle fortælle de andre, klikeløse, hvordan de skulle opføre sig/danse/gå klædt. Og gud nåde & trøste dem hvis de ikke gjorde.

Jeg ved ikke præcis hvorfor, men jeg tror her vi er inde på en af de reelle forskelle på mænd og kvinder, og deres sociale væremåde. For det er ikke på samme måde noget man ser hos mænd; der kan man blive udelukket, javist, eller få bank, men der er ikke det samme behov for at ensrette andre, og deres måde at tænke på.

Ceterum censeo Facebook esse delendam.

Maybe next time?

Ingen kommentarer
Jeg ved sgu ikke rigtig hvad der gik galt i aften?! De fleste af de folk, der normalt sætter gang i den var der; jeg var der. Alligevel blev det hele en lidt flad stemning.

Personligt synes jeg nok der var lidt for få piger, og jeg tror nok lidt det hænger sammen med at det er så længe siden jeg har været der. Det var ihvertfald tydeligt, at der ikke var den samme opsætning i at skulle kunne se mig som på de "gode" aftener.

Men forhåbentligt kommer det igen. Og forhåbentligt bliver det hele lidt federe. For det var ok at få rørt sig - men en stor nat, det var det ikke.

Ceterum censeo Facebook esse delendam.

Goebbels ville være stolt

Ingen kommentarer
Det har vist sig, at Tom Behnkes udlægning var mere korrekt, end det fremstod da jeg skrev dette indlæg. Jeg lader det stå af historiske årsager, men jeg beklager indholdet.

Der var ikke tale om kampklædt politi inde i kirken. Tværtimod foregik hele aktionen stille og roligt. Samtlige irakere gik frivilligt med. Udtaler de Konservatives retsordfører, Tom Behnke (tidligere Fremskridtspartiet).



Og jeg går udfra, at hvis den irakiske regering ikke vil tage imod de arresterede, kan de se frem til en rask lille tur i faldskærm?

Ceterum censeo Facebook esse delendam.

fredag den 14. august 2009

Nudity Hint

Ingen kommentarer
Hørt i kantinen i dag (xxx er mig):

-Jeg har besluttet, at jeg vil ha' langt hår, lissom xxx - for han er min guru!
-Så skal du eddermame strenge dig an, hvis du vil komme til at se ligesågodt ud som ham!

Det er jo altså meget godt at høre, sådan noget!

Men det minder mig jo om, at det nu er en uge siden jeg sendte jer på skattejagt efter nøgenbillede af mig. Så til de af jer, som ikke har kunnet finde det, eller ikke har gidet trawle hele sitet igennem (men dem findes der vel ingen af?!) efter billedet, må det vel være tid til et hint mere:

Indlægget er fra i vinters. Det vil sige, det er efter min mening fra om vinteren - men i daglig tale er det en forårsmånede. Og så er det iøvrigt den side, hvor folk kommer ind, når de leder på google efter noget om "saunaklubben" eller "saunaklub studiestræde" - hvilket måske er lidt uheldigt. Men de vil nu nok sætte pris på billedet... (Tak til Erna for de kommentarer der førte til det.)

Det må altså være nok for nu!

Ceterum censeo Facebook esse delendam.

Og jeg som bare ville have en fredelig & ensom uge

Ingen kommentarer
Og så har jeg skullet være babysitter 2 af aftenerne, og til fødselsdag en tredie. Og nu måtte jeg så også lige afhente den yngste i børnehave i huj og hast, fordi min ex sad fast i trafik i forstæderne.

Så det blev kun til én ensom, stille og rolig afkoblende aften, og da var jeg halvsyg.

Klage, jamre, klage, jamre.

Men nu er det weekend. Og jeg i byen, ud og danse - selvom jeg føler mig alt for træt. Men hvis jeg ikke kommer ud, glemmer folk mig jo snart.

Så - jeg tror jeg forsøger mig med en lur på et par timer om lidt, og håber så at være blevet lidt friskere.

Ceterum censeo Facebook esse delendam.

torsdag den 13. august 2009

Hunde & racehygiejne

Ingen kommentarer

Til at starte med, skal jeg slå fast at jeg ikke er den store fan af hunde; jeg er mere - meget mere - et kattemenneske. Det kommer vel næppe som den store overraskelse...

Men jeg har haft katte, og ved hvor knyttet man kan blive til dem; og selvom jeg ikke bryder mig særligt om hunde, og let kan blive noget skræmt af de store/glubske af slagsen, kan jeg sagtens forstå folk kan blive knyttet til dem.

Og jeg ved ikke, jeg synes sgu et eller andet sted, de tanker der er om forbud og aflivninger af bestemte racer er ret ulækre. Samtidig med, at jeg synes det er fucking forfærdeligt med alle de skader der påføres uskyldige - dyr og mennesker - af de her hunde.

Kollektiv afstraffelse baseret på race er bare ikke mig, heller ikke når det gælder hunde. Og et eller andet sted, mener jeg de skyldige er ejerne; de kender til samfundet, de kender til farerne, de kender dyrene. Det er dem som har de bedste muligheder for at afgøre om en hund er farlig eller ej.

Men - alt, alt for ofte tager de fejl. Nok fordi det faktisk er relativt ufarligt for dem at gøre det. Ok hunden dør, trist, og deres forsikringspræmie går sikkert op pga erstatningen. Men det er så også det.

Derfor ville jeg foreslå, selvom det nok er strafferetligt utopi: at hundeejere, som elsker og knytter sig så meget til deres hunde, at de vil udsætte andre mennesker for den fare de måtte udgøre, også hæfter personligt, strafferetligt, for hvad deres hund måtte bedrive.

Så hvis en hund farer i flæsket på en tre-årig, og skambider barnet, bliver de straffet som om de selv havde gjort det. Og her taler jeg straf, ikke erstatning - så det vil sige, de kan se frem til en god fængselsstraf.

Egentlig synes jeg det er rimeligt; og jeg tror trods alt det ville få mange til at overveje en kamphund en gang mere.

Men jeg tror som sagt ikke det går, i forhold til diverse juridiske principper; ville ellersvære en salamonisk løsning, synes jeg. (Og det skule selvfølgelig være sådan, at hvis en hund forsvarer sig i reelt selvforsvar, fungerer de samme retsprincipper som for mennesker. Men ikke hvis hunden blot tror det er selvforsvar. Et bevisbyrdemæssigt helvede.)

Anyway - det er mit bedste forslag. Jeg syntes et eller andet sted jeg burde kommentere emnet, når jeg nu misbrugte emnet tidligere.

Ceterum censeo Facebook esse delendam.

Krystalnatten

Ingen kommentarer

På integrationsministerens foranledning er politiet i nat gået ind, og har arresteret 19 irakere, i det håb at få dem sendt ud af landet. Helst til Irak, selvom Irak siger de ikke vil tage i mod nogen, som ikke rejser frivilligt hjem. Men ellers kan man vel sende dem et andet sted hen, for eksempel Madagascar?

Sverige er for en gangs skyld foran os i dette spørgsmål, og har allerede tvunget en del irakere til frivilligt at rejse hjem. Næsten alle disse er allerede flygtet igen, og har fået asyl i andre lande, en del i Tyrkiet. Som ikke må komme i EU, fordi de ikke respekterer FNs menneskerettigheder? Samme FN som siger man ikke kan tvangshjemsende flygtninge til Irak, det er for farligt.

Men måske findes der snart en enklere løsning på det hele. En endelig løsning - for en partifælle til ministeren har i dag foreslået, at alle af forkert race - eller hvis herkomst ikke kan dokumenteres - skal aflives eller på anden vis udryddes.

Helt urelateret kunne man så også i dag finde nyheden om at Auschwitz forfalder...

Ceterum censeo Facebook esse delendam.