I følge Dove har de fleste mænd i midlife segmentet det fint med hvem de er, men synes de skildres stereotypt i reklamer. Jeg tror så idéen er at denne reklame skulle undgå at vise mænd stereotypt. Vel i familie med deres reklamer for noget tid siden, med kvinder som ikke havde modelmål og alder, som reklamerede for Doves hudplejeprodukter.
I princippet fint nok, selvom jeg nok mest opfatter det som en gimmick. Og jeg må indrømme, at jeg har svært ved at se at reklamen for denne nye dove mande-serie skulle være ikke-stereotyp. Faktisk forekommer den mig at være overordentlig stereotyp.
(Og hvorfor skal der egentlig fokuseres på de sædceller - ikke fordi jeg har noget imod sædceller, men det virker på mig som om det skal fremstå som at sædcellerne står bag drengebarnet. Og det gør de selvfølgelig også - ligesom de står bag når der er tale om pigebørn.)
(Og hvad er der med melodien - hvis det skal lyde som Wilhelm Tell-ouverturen, hvorfor så ikke bruge den fuldt? Eller tager jeg fejl - er det i virkeligheden noget Gilbert & Sullivan det er hugget fra?)
Nå - måske er jeg bare skeptisk, fordi jeg én gang har købt et Dove-produkt, og det var åbenbart meget målrettet kvinder. Det var sådan en after-shower creme, som jeg tænkte kunne være meget god for min tørre hud efter bad og før påtagning af Leoparddragt - så den lissom glider lettere. Og det virkede cremen sådan set også godtnok til - men den var utroligt parfumeret, så parfumeret at jeg overhovedet ikke kunne holde ud at være i stue med mig selv.
Jeg håber da for dem, at de har skruet lidt ned for det blus i denne produktserie.
(Spekulerer i øvrigt på, om denne reklame ikke er henvendt til kvinder - som kan købe en falske Dove men+ care med hjem til deres (ikke-)stereotype mand?)
Ceterum censeo Facebook esse delendam.
Mit opgør med internettet
4 dage siden
0 kommentarer:
Send en kommentar