Hos Forbrugerombudsmanden interesserer vi os for problemstillinger som den beskrevne, men desværre har vi ikke mulighed for at tage alle indkomne sager op til egentlig behandling. Vi modtager årligt mere end 5.000 henvendelser og er således nødsaget til – bl.a. af ressourcemæssige årsager – at prioritere blandt de mange henvendelser. Under denne nødvendige prioritering har vi besluttet, at vi ikke vil gå detaljeret videre med din sag.Det var med andre ord lidt af en nitte. Men jeg hæfter mig ved de sidste sætninger - for med andre ord, hvis Ombudsmanden modtager flere klager om emnet, kan det tænkes at klagen tages op.
Selvom vi ikke har taget din sag op til egentlig behandling, har henvendelser som din betydning, fordi de giver os et grundlag for at tage stilling til, hvor der kan være større problemer af særlig interesse for forbrugerne og dermed, hvordan Forbrugerombudsmanden kan gøre mest mulig gavn. Din henvendelse vil således indgå i vores erfaringsgrundlag ved tilrettelæggelsen af Forbrugerombudsmandens indsatsområder – og hvis vi senere modtager lignende henvendelser, vil vi naturligvis genoverveje, om vi skal foretage os yderligere.
Derfor vil jeg gerne opfordre alle der, som jeg, føler at Oracle bør stoppes i deres ageren til også at klage. Man kan klage til Forbrugerombudsmanden her - det sker via en webform, så det kan være en god idé at have skrevet den først i noget Notepad-agtigt; men man kan også vedhæfte filer.
Så håber jeg vi i fællesskab kan få stoppet det! Læg eventuelt din klage online, så linker jeg gerne til den her.
Ceterum censeo Facebook esse delendam.
0 kommentarer:
Send en kommentar